vrijdag 21 juni 2013

Mijn eerste kleedje

Een tijdje geleden kocht ik in de JBC voor een appel en een ei een tricot kleedje waarvan ik nadat ik de binnenkant bestudeerde zoiets had van hmmm, dat kan ik zelf ook wel!

Ik tikte een stukje fragile tricot op de kop, wat een zeer soepel, bijna satijnen stofje bleek te zijn. Het plan was een rokje te maken, maar uit de twee stroken van 50 cm dacht ik ook wel een kleedje te kunnen maken. Op een drukke werkdag onder de middag thuis snel effe een kleedje in elkaar steken! Dat leek me wel een goed plan.

Zo gezegd zo gedaan. Snel het rokje van het JBC kleed overgetekend. 1.5 cm naadwaarde gerekend, zodat de billetjes er zeker in passen. Aan de rok zette ik een breed stuk tailleband, waarbij ik dan om het tot een kleed te maken bovenaan nog een brede strook stof tegen aan zette. Gewoon een rechthoek :). De bovenste rechthoek is dan uiteraard veel te breed, maar door er een rekker in te stoppen bovenaan krijg je ineens een kleed! Super gemakkelijk. Ik ga er dan nog een bandje aan zetten om rond de nek te doen, maar zover ben ik nog niet gekomen. Ik kan er ook bandloos mee rondlopen, pakweg op vakantie om een optimaal bruin-profiel te hebben :). Ja, ik ben er blij mee! En aangezien ik nog niet nr de kapper geweest ben, even een hoofd-loze fotoreportage :).





Dit bandje moet ik dus nog vastzetten :)


14 opmerkingen:

  1. straf! leuk kleedje en ideaal voor op vakantie...onze zomer laat zo'n kleedjes jammer genoeg veel te weinig toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwie ... dat wil ik ook wel ... prachtig gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt heel leuk. En dat gewoon in je pauze... Applaus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag dat kleedje ook hangen in de JBC en dacht net hetzelfde! Ideaal voor op vakantie!
    Tof gedaan!
    Groetjes, Nancy (Stikplezier.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi stofje :) Mooi resultaat. Ga je de bandjes er dan aanzetten met knoopje ofzo? (Als je het nog wil dragen zonder bandjes, vandaar mijn vraag. Snap je wt ik bedoel :-) ?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het prachtig,vooral met bandje !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja nog even dit: Het is zoals in de tijd van toen met kettingbrieven en al ;-) maar omdat ik het zelf fijn vond om te krijgen, geef ik het door: de "Liebster blog award"! Ik vind je blog erg fijn, volg ze dan ook en bij deze een beetje reclame op mijn blog! Wil je zelf meedoen, dan check je maar eens bij mij: http://liesellove.blogspot.be/2013/06/liebster-blog-award.html

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je er nog eentje maakt zou je geen foto's willen bijnemen want voor mij nog niet 100pr duidelijk en zie zo'n vakantiekleedje wel zitten,heel schoon stofken ook !!
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een schoon frulleke....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amaai, en dat voor uw eerste kleedje ? Je hebt het in je vingers, zeker weten !
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen