dinsdag 1 mei 2012

Zomerhoedje!

Jadadde, de eerste maal patroon uitknippen en interpreteren is een feit! Wat heb ik onthouden: vouw: vanaf hier is je patroon symmetrisch, leg het op dubbelgevouwen papier met de 'vouw' op de dubbel geplooide zijde, knip et voila, het volledige patroon komt tevoorschijn! Ten tweede: als je het allemaal niet meer kan volgen, effe logisch verstand inschakelen en hopla, als bij wonder begint het hoedje vorm te krijgen! Ten derde: never, ik herhaal NEVER je tornmesje aan de kant leggen! Tornen zult gij doen, bij ieder scheefgestikte naad! Ten vierde: hmmm, gaatjes in mijn stof na het tornen? No problem, even de stof heen en weer wrikkelen (lees, alle kanten optrekken) en de gaatjes verdwijnen als sneeuw voor de zon! Alsof je uberhaupt nooit verkeerd gestikt hebt (yeah right!). Ten vijfde: stoffen knippen? No way, de schoonpapa heeft een heel fancy mesje ergens vanop de zolder gehaald, dat snijdt door de stof zoals boter! En gelukkig maar, knippen is nooit mijn sterkste kant geweest. Ziehier HET mesje:



Mijn zomerhoedje is gemaakt met het patroon van Bymiekk, dat je hier kan vinden. Na het uitsnijden van de lappen stof kregen we dit 
En na enkele uurtjes aan de naaimachine (jaja, ook nachtelijke uurtjes, als ik ergens aan begin kan ik het niet laten door te doen, ik kan het ook niet laten overal veel te laat aan te beginnen :)) kregen we dit! Best tevreden van, al zeg ik het zelf. De eerlijke mening van Wolf was "mooi, maar niet héél erg mooi". Hmmm, toch een beetje een compliment :)?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten