dinsdag 29 mei 2012

Slabbetjes

Genoeg geoefend met de zomerhoedjes! Nu was het tijd voor eens iets anders. Niet dat onze kleinste er nog maar een second aan denkt om zijn slabbetje aan te houden, maar kom, het leek met toch een leuk projectje!

Patroon getekend van een 'bestaande' slab in huis, leuke stofjes (eentje badstof en eentje katoen) en 2 meter rode biais, we konden eraan beginnen!

De stof knippen en aan elkaar zetten was easy! Maar dat biais lintje, man man man, daar heb ik op gevloekt. Aan de voorkant zag het er prachtig uit, maar aan de andere kant, hmmm, net iets minder. Alles losmaken dus en nog eens opnieuw. Al ietsje beter, maar nog niet helemaal 'je dat'. Toen heb ik er maar gewoon een dubbel stiksel op gezet, et voila, het eerste slabbetje is klaar! Onder het motto 'schoon van ver, maar verre van schoon' :). Met de foto's hier zou ik al bijna zelf geloven dat het allemaal prima gelukt is! Maar we kunnen oefenen hoor, denk dat ik nog wel 15 slabbetjes krijg uit de stof die ik nog liggen heb!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten