zaterdag 12 juli 2014

Autogordel kussens

Voor we op reis vertrekken heb ik altijd enkele last minute naai projectjes. Vorig jaar was dat een rokje (dat terug in de valies zit nu) en dit jaar waren het twee autogordel kussens voor onze jongens. Een poepsimpel naaiprojectje! Ik denk dat ik er 20 minuten max over deed per kussen...

Een tutorial (beetje anders wel) vind je onderandere hier. Mijn kussens zijn eenvoudiger, zonder rits, en met velcro gestikt op tassenband, ipv lusjes in de kleuren van het kussen zelf. Ik vulde ze ook gewoon op met kussenvulling en stikte daarna het keergat dicht. Geen mogelijkheid dus om de hoes te wassen. Maar ze werken ook :)!


De eerste kilometers zaten we nog flink met de kussens zoals het hoort...


... maar dan ontdekten we de mogelijkheid om het kussen rond onze arm te doen en kussengevecht te doen :). Dat vonden mama en papa iets minder interessant :). Maar ja boys will be boys. Maar na een 10 tal meppen hebben we ze toch vriendelijk verzocht de kussens terug aan mama te geven... :).





5 opmerkingen:

  1. Ik maakte er ook eentje voor we op reis vertrokken vorige week! Alleen is een tweejarige nog wat klein om te snappen waarvoor het dient... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hihi, zelfs onze 7 jarige heeft het maar even gebruikt voor wat het dient... Voor de onder-4-jarigen is vooral het herhaaldelijk open en toe doen van de velcro's héél interessant!

      Verwijderen
  2. Leuk zeg. Niks leukers dan een kussengevecht op de achterbank. Mijn zoon (10) en dochter (8) hebben van die nekkussens en doen daar dus ook de gekste dingen mee, behalve dat waarvoor ze dus dienen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. toch goed geprobeerd ... als je s nachts rijdt zullen ze beter gebruikt worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super ... staat hier nog op het to-do lijstje.

    Groetjes

    Steentje
    www.driecreatievebijtjes.Blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen